Liceum: Matura czy coś więcej – dr Tomasz Tokarz

Zapraszamy na 200 odcinek podcastu EduKOSMOS, gdzie gościem był Tomasz Tokarz, doktor nauk humanistycznych, ekspert w dziedzinie nowoczesnej edukacji. Specjalizuje się w szkoleniach z obszarów: edukacyjnego wykorzystania nowych technologii, dydaktyki, kompetencji społecznych, gamifikacji, inspirowania rozwoju, zarządzania zmianą.

Współtwórca systemu wspierającego uczenie “YouSchool”. Autor kilku książek i licznych artykułów. Kluczowym obszarem jego działalności jest promowanie edukacji opartej na uznaniu podmiotowości ucznia i nauczyciela. Swoje pomysły na edukację realizuje w kilku szkołach alternatywnych (m.in. wrocławskie Liceum “Cogito”).

Podczas rozmowy z Tomaszem zanurzyliśmy się m.in. w tematykę edukacji bez tradycyjnych ocen, która zdaniem naszego gościa, nie tylko jest możliwa, ale także korzystniejsza dla procesu uczenia się. Tomasz opowiedział nam, jak eliminacja stopni może przyczynić się do lepszego zrozumienia procesu uczenia się oraz jak szkoły mogą z powodzeniem wdrożyć tę zmianę. Naszego gościa zapytaliśmy ponadto o rolę, jaką pełni obecnie liceum w systemie edukacji. Zastanowimy się wspólnie, czy liceum pozostaje jedynie przepustką do zdobycia matury i dalszej edukacji akademickiej, czy może pełnić również inne istotne funkcje w rozwoju młodych ludzi. Mamy nadzieję, że dyskusja ta dostarczyła wiele wartościowych spostrzeżeń, zarówno dla edukatorów, jak i rodziców.

Listen to “EDK#200: Liceum: matura czy coś więcej? – dr Tomasz Tokarz” on Spreaker.

Wersja video:

iframe width=”560″ height=”315″ src=”https://www.youtube.com/embed/DfBbVAKxBGE?si=6zJfhsUvR813pCVl” title=”YouTube video player” frameborder=”0″ allow=”accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share” allowfullscreen>
Udostępnij odcinek:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *