Rodzice vs nauczyciele, kto kogo naprawdę słucha?

Rozbieramy konflikty szkoła–dom na czynniki pierwsze. Jak nie etykietować „niegrzecznego” dziecka, tylko dobrać wyzwania? Case pomocy rówieśniczej na Teams, absurdy nadgodzin oraz prosty protokół 3 pytań + „4Z”, który chłodzi emocje i uruchamia dialog.

Rodzice czy dziadkowie?

Babcie i wnuki: rola dziadków w wychowaniu.

Mówi się, że w szkole najtrudniej pracuje się z rodzicami, że bywają roszczeniowi, zbyt wymagający, a czasem nawet bardziej obecni niż ich własne dzieci. Ale czy naprawdę tak musi być? W tym odcinku Edukosmosu sprawdzamy to z zupełnie innej perspektywy.

Czy polska szkoła przygotowuje do życia?

Czy polska szkoła naprawdę przygotowuje dzieci do życia, czy raczej uczy je tylko dźwigać ciężkie plecaki i zdawać kolejne testy? To pytanie, które coraz częściej słyszymy od rodziców, nauczycieli i samych uczniów.

Rodzice w szkole – problem czy partnerzy?

Mówi się, że w szkole najtrudniej pracuje się z rodzicami, że bywają roszczeniowi, zbyt wymagający, a czasem nawet bardziej obecni niż ich własne dzieci. Ale czy naprawdę tak musi być? W tym odcinku Edukosmosu sprawdzamy to z zupełnie innej perspektywy.

Samotność lidera – Justyna Orszulak

Pytamy o odwagę lidera, budowanie autorytetu bez „pieczątki”, kulturę współpracy w radzie pedagogicznej i relację z organem prowadzącym.

Dalton Camp w Łodzi – 80 osób, jedna wspólna idea: edukacja, która naprawdę żyje

W tym odcinku zabieramy Was do serca tegorocznego Dalton Camp, gdzie na początku wakacji spotkali się nauczyciele, edukatorzy i pasjonaci planu daltońskiego. Naszym reporterem na miejscu był profesor Roman Leppert, który rozmawiał z uczestnikami o ich codziennej pracy, wyzwaniach i o tym, dlaczego plan daltoński stał się dla nich drogowskazem.