Szkoła do życia czy do testów?


Czy polska szkoła naprawdę przygotowuje dzieci do życia – czy jedynie do zaliczania egzaminów? Czy wprowadzane reformy odpowiadają na realne potrzeby uczniów i nauczycieli? A może to tylko kolejne pomysły „z góry”, które nie mają szans zadziałać w codzienności szkolnej?

W najnowszym odcinku podcastu EduKOSMOS mierzymy się ponownie, ale w odniesieniu do doświadczeń z innych krajów Europy, z tematem, który elektryzuje środowisko edukacyjne: profil absolwenta.

Listen to „EDK#278: Kto pisze przyszłość Twojego dziecka?” on Spreaker.

Rozmawiamy o tym:

  • dlaczego zmiany w Polsce często pozostają na papierze,
  • co stoi za sukcesem fińskich i holenderskich szkół,
  • jak inne kraje uczą kompetencji przyszłości i pracują nad dobrostanem uczniów,
  • i czemu tak trudno wdrożyć podobne podejście u nas – mimo że wiemy, co działa.

To nie jest kolejna rozmowa o reformie „dla reformy”. To głos zatroskanych praktyków, którzy chcą edukacji z wizją, odwagą i szacunkiem do ucznia i nauczyciela.

🎧 Jeśli szukasz rozmowy, która inspiruje, porusza i stawia ważne pytania – ten odcinek jest dla Ciebie.

Zaparz herbatę, znajdź chwilę spokoju i posłuchaj, co naprawdę dzieje się dziś w edukacji – i co możemy zrobić, by ją zmieniać na lepsze.

Jak zawsze, zachęcamy do:

💬 Komentowania i dzielenia się opinią – to pomaga mi rozwijać podcast i trafiać do większej liczby nauczycieli.

📚 Przypominają też o swoim najnowszym ebooku „Plan Daltoński w pytaniach i odpowiedziach”, który znajdziesz na plandaltonski.pl.

Dziękujemy, że byliście z nami do końca i… do usłyszenia w kolejnym odcinku!


🎧 Słuchaj EduKOSMOSu tam, gdzie Ci wygodnie – na Spotify, Apple Podcasts, YouTube lub bezpośrednio na naszej stronie.

Udostępnij odcinek:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *