Jak zostać dyrygentem uczniowskich serc? – Magdalena Stanisławska

Praca dyrygenta w dziecięcym chórze to nie tylko kierowanie muzyką, ale również odpowiedzialność za wychowanie i rozwijanie młodych serc i umysłów. Dyrygent jest jak nauczyciel, który kształtuje nie tylko umiejętności muzyczne, ale także charakter i wartości moralne.

Podobnie jak nauczyciel, dyrygent musi być cierpliwy, empatyczny i potrafić dostosować swoje metody do potrzeb każdego dziecka. Musi również wspierać i inspirować dzieci do rozwijania ich talentów i pasji, a także pomagać im radzić sobie z trudnościami i osiągać ich cele.

W dziecięcym chórze, dyrygent jest także mentorem, który uczy dzieci jak współpracować z innymi i jak być dobrym słuchaczem. Poprzez wspólne śpiewanie, dzieci uczą się jak ważne jest słuchanie i wspieranie swoich kolegów, co jest niezwykle wartościowe w ich życiu codziennym.

Właśnie taką metaforę pracy nauczyciela przyjęła gościni naszego podcastu, który w nowej odsłonie nosi nazwę “EduKOSMOS”. Edukacyjny Kosmos to miejsce, gdzie możesz spotkać EduKosmitów, o których bardzo często wspomina profesor Roman Leppert w swoich środowych audycjach z cyklu Akademickie zacisze.

Zapraszamy na kolejną podróż, w którą tym razem zabierzemy Was razem z Magdaleną Stanisławską. Od lat obserwujemy jej aktywność w internecie, a i w realu mogliśmy się spotkac m.in w Goleniowie, czy w Gdańsku. Należy do tej grupy nauczycieli, który nie spoczywają na laurach i cały czas pracują nad własnym rozwojem. Ukończyła tudia polonistyczne o specjalności nauczycielskiej, specjalizacji teatrologicznej, dwa kierunki studiów podyplomowych – Pedagogika Zdolności i Twórczości, Wiedza o kulturze, roczny kurs Edukatorów dramy przy ASSiTej w Warszawie, wiele, bardzo wiele kursów, szkoleń.

W ostatnim czasie rozwija swoje umiejętności TIK-owe oraz uczy się nauczać języka polskiego jako obcego. Wciąż chętnie uczestniczy w konferencjach, spotkaniach edukacyjnych – już nie tylko jako słuchacz, także jako prelegentka bądź prowadząca warsztaty. Doskonali się w dziedzinach, które lubi i których potrzebuje. Dzieli się tym doświadczeniem w codzienności szkolnej, pokazując uczniom, że kształcić się warto! Wierzy wciąż, że będzie dobrze i optymizmem stara się zarażać młodzież. Szkoła powinna być przygodą!

Listen to “EDK#160: Jak zostać dyrygentem uczniowskich serc? – Magdalena Stanisławska” on Spreaker.

A to wersja video naszej rozmowy:

Udostępnij odcinek:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *